A gyümölcs, amit sosem lehet megunni

Megosztás:
Fotó: Pixabay

Egy friss, több mint 7000 fogyasztót vizsgáló NielsenIQ-kutatás szerint a banán továbbra is Európa kedvenc gyümölcse.

A Fyffes megbízásából készült felmérés egyértelművé tette: a válaszadók 89%-a fogyasztott banánt az elmúlt négy hétben – vagyis szinte minden háztartásban jelen van.

A banán maga mögé utasítja az almát, a citrusféléket és a szőlőt

A népszerűségi lista élén toronymagasan a banán áll, mögötte:

  • alma

  • citrusfélék

  • szőlő

A gyümölcs sikerének kulcsa, hogy tápláló, finom, könnyen elérhető és rendkívül praktikus – emelte ki Adriano Di Dia, a Fyffes marketingigazgatója.

A rendszeres fogyasztásban is verhetetlen

A kutatás alapján a banánfogyasztás nemcsak gyakori, hanem szinte rutinszerű:

  • 72% hetente eszik banánt

  • 95% havonta

  • 98% negyedévente

Ez messze a legmagasabb arány az EU-ban vizsgált gyümölcsök között.

Az árra kevesen emlékeznek

Érdekesség, hogy a vásárlók többsége nem tudja felidézni, mennyibe került a legutóbbi banán:

  • 59%: nem emlékszik

  • 27%: nagyjából tudja

  • 14%: pontosan fel tudja idézni

Ez arra utal, hogy a banán megvásárlása sokszor automatikus döntés, nem árérzékeny választás.

Féléves távlatban is a banán vezet

Amikor azt kérdezték, milyen gyümölcsöt fogyasztottak az elmúlt fél évben, a válaszadók 95%-a ismét a banánt jelölte meg.

Ezt követték:

  • alma

  • narancs

  • szőlő

  • bogyós gyümölcsök

A különlegesebb gyümölcsök – mangó, papaya, őszibarack – jóval ritkábban szerepeltek.

Miért szeretjük ennyire a banánt?

A kutatás szerint a leggyakoribb motivációk:

  • 34% – étvágy csillapítása

  • 27% – gyors, kényelmes nassolás

  • 24% – egészséges étrend részeként

A vásárlók többsége az érett, sárga banánt keresi, de 22% kifejezetten a zöldes, kevésbé érett darabokat választja – hosszabb eltarthatóság miatt.

Forrás: fruitveb.hu

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük