Felhívás: fakultatív adategyeztetési lehetőség a borászati termelők részére

Megosztás:

A szőlő- és borágazatban fokozatosan bevezetésre kerül az elektronikus ügyintézési és ellenőrzési rendszer.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) lehetőséget biztosít a borászati tevékenységet végző hegyközségi tagok számára az adategyeztetésre, amelynek célja, hogy a termelők nyilvántartásai összhangban legyenek a Hegyközségi Információs Rendszer (HEGYIR) adataival. Kiemelten fontos, hogy mindig a bortermelő által vezetett szakmai-jövedéki nyilvántartás – az általános vagy kisüzemi bortermelői regiszter – adatai legyenek az irányadóak.

Az adategyeztetés menete

Az egyeztetés során a termelő megtekintheti a HEGYIR-ben szereplő, származási bizonyítvánnyal rendelkező bortételeit, ellenőrizheti az adatokat, és szükség esetén kérheti azok módosítását vagy törlését. Ez hozzájárul a pontos készletnyilvántartáshoz, amely alapvető a hatékony adminisztrációhoz és az ellenőrzések során történő megfeleléshez.

A hozzáférés a Borablak rendszer köztestületi modulján keresztül történik. A felület lehetővé teszi a statisztikák áttekintését, valamint a bortételek gyors, egyszerű kivezetésének kérelmezését. Az elektronikus ügyintézés jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket, gyorsabbá és átláthatóbbá téve a folyamatokat.

Hozzáférés igénylése

A hozzáférés írásos kérelem alapján történik, amely a HNT honlapjáról letölthető. A kérelem kétféleképpen nyújtható be:

  1. Elektronikusan az e-Papír szolgáltatáson keresztül, ügyfélkapus bejelentkezéssel és digitális aláírással. A szolgáltatás elérhető: https://epapir.gov.hu.

    • Címzett: „Hegyközségek Nemzeti Tanácsa”

    • Témacsoport: „HNT – Egyéb”

    • Ügytípus: „Egyéb (HNT)”
      A beszkennelt dokumentumot AVDH-bélyegzővel kell hitelesíteni.

  2. Papíralapon, saját kezű aláírással, személyesen a hegybíróhoz vagy postai úton a HNT részére. A hegybíró a kérelmet a benyújtást követő munkanap végéig jelzi a HNT felé.

A sikeres regisztrációt követően a rendszer e-mailben küld egy 24 óráig érvényes aktiváló linket, amellyel azonnal aktiválható a hozzáférés.

Tételek kivezetése

A kivezetésre kijelölt bortételek listája elektronikus úton jelölhető meg, majd a rendszerből nyomtatható a tétel kivezetésére irányuló nyilatkozat. A nyilatkozat beérkezését követően a hegybíró jóváhagyja a kérelmet, és elvégzi a nyilvántartás módosítását.

Az adategyeztetésre vonatkozó kérelmet legkésőbb október 31-ig kell benyújtani.

Alternatív lehetőség

Papíralapú listát is lehet kérni a HEGYIR-ben nyilvántartott bortételekről. Ebben az esetben a saját bortételek listájára vonatkozó kérelmet a hegybíróhoz kell benyújtani. A lista áttekintése után nyilatkozatban kell tételesen felsorolni a módosítással érintett tételeket.

Előnyök a termelők számára

Az adategyeztetés biztosítja a pontos, naprakész készletnyilvántartást, megkönnyíti a jövőbeni döntéshozatalt, valamint az ellenőrzések során történő megfelelést. Az elektronikus rendszer egyszerűen kezelhető, csökkenti az adminisztrációt, miközben megfelel az adatkezelési és jogszabályi előírásoknak.

A HNT javasolja, hogy az adategyeztetést elektronikus úton, a HEGYIR köztestületi modulján keresztül végezzék el.

Forrás: HNT

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük