Magyar bor Amerikában

Megosztás:

31 magyar borászat indult útnak, hogy Amerika keleti partjától a nyugatiig vigyék a legszebb tételeiket. New York, Austin, Chicago és Los Angeles legkiválóbb boros szakemberei, kereskedői, importőrei és szakírói kóstolják a magyar borvidékek kincseit.

Az Egyesült Államok csupán az egyik állomása annak a nagyszabású, nemzetközi bormarketing-kampánynak, amelyet idén ősszel indított el a Magyar Bormarketing Ügynökség. A program hazánkból indult, majd Európa, Ázsia és Amerika több kiemelt piacán folytatódott.

„Az elmúlt hónapok a magyar borexport célzott támogatásáról szóltak. Szeptemberben a Bor2025 Hungarian Wine Summit keretében 150 meghatározó nemzetközi kereskedőt és szakértőt láttunk vendégül Magyarországon. Tíz borvidékre szerveztünk tanulmányutakat, két szakmai napot tartottunk mesterkurzusokkal, és egy dedikált üzleti napon mintegy 1200 tárgyalás jött létre 100 magyar borászat és a külföldi partnerek között. A hazai programot követően célzott kampányokkal folytattuk a munkát: bemutatkoztunk az Egyesült Királyságban, Kínában és Dél-Koreában, most pedig az Egyesült Államokban zárjuk a sorozatot mesterkurzusokkal, sétálókóstolókkal és sajtóeseményekkel. Összesen 62 magyar borászat képviselteti magát, a rendezvények iránt több mint ezer szakmai érdeklődő – kereskedők, importőrök, újságírók – mutatott érdeklődést. Célunk, hogy közvetlen piacépítést segítsünk” – fogalmazott Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

A kampány szervezésében fontos szerepet kapnak a helyi viszonyokat jól ismerő partnerügynökségek: Ázsiában a Nimbility, az USA-ban a Wine & Co működik együtt a magyar szakemberekkel. Az amerikai partner például hónapokig tartó kutatással mérte fel a magyar borok ismertségét és piaci potenciálját, amelyre már célzott stratégia épülhetett.

A személyes megjelenéseket minden piacon intenzív kommunikáció támogatja. Az USA-ban augusztus 1. és december 31. között zajló kampány része egy nagy elérésű PR- és közösségimédiaprogram is. A rendezvényeken bemutatott imázsfilm kifejezetten erős vizuális világával és történetmesélésével segített láthatóvá tenni a magyar borok egyedi karakterét.

A program szakmai csúcspontját a magyar borászatok részvételével megvalósuló mesterkurzusok és kóstolók jelentették. Olyan rangos szakemberek működtek közre, mint John Szabó Master Sommelier (vulkanikus borok szakértője), Fongyee Walker Master of Wine Ázsiában, valamint Patrick Schmitt Master of Wine az Egyesült Királyságban.

A kutatási eredményekre építve a Magyar Bormarketing Ügynökség kereskedelmi felkészítő szemináriumokat is szervezett, hogy a borászatok magabiztosan tudjanak megjelenni a külpiacokon.

A szervezők szerint a visszajelzések rendkívül biztatók, és jó alapot teremtenek a konkrét üzleti megállapodások megszületéséhez.

Forrás: bor.hu

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük