Magyar borok a Dél-Koreából érkezett Chan Jun Park szemével

Megosztás:

A Dél-Koreából érkezett Chan Jun Park számára, aki boroktató, szerző és a Kelet-Európai Borok Intézetének alapítója, a bor sokkal több, mint egyszerűen egy ital.

Az ő szemében a bor műalkotás, emlékek hordozója és a nemzeti identitás tükre. A BOR 2025 rendezvényre nem csak azért érkezik, hogy borokat kóstoljon, hanem hogy megértse őket, és a tapasztalatait, a borokhoz kapcsolódó történeteket megossza azokkal a honfitársaival, akik ismeretekre, eredetiségre és felfedezésekre vágynak.

Magyar Bormarketing Ügynökség: A Kelet-Európai Borok Intézetének alapítójaként Ön szerint a magyar borok mely vonatkozásai – a terroir, a hagyományok vagy a helyi fajták identitása – fogják leginkább megragadni a dél-koreai közönség figyelmét?

Chan Jun Park:  A magyar borok Dél-Koreában nagy népszerűségnek örvendenek, mert mélyen gyökerező hagyományokkal rendelkeznek, és ötvözik a történelmet, a szakértelmet és a kulturális identitást. Az olyan régiók évszázados öröksége, mint Tokaj nemcsak az egyedülálló terroirt tükrözi, hanem a generációról generációra örökített szakmai fogások megőrzése iránti elkötelezettséget is. Az autentikusságnak és a folytonosságnak ez a kombinációja vonzza a koreai fogyasztókat, akik a borélményben egyaránt értékelik a kulturális mélységet és a történetmesélést.

MBÜ:  Az Ön oktatási módszerében fontos szerepet kapnak a humán tudományok és a történetmesélés. A BOR 2025 keretében hogyan készül megmutatni, hogy a magyar bor nem csupán egy alkoholos ital, hanem a kultúra, a nemzeti örökség és identitás kifejezője?

C. J.P.:  A BOR 2025 rendezvényen a magyar borokat olyan üzenetekként fogom értelmezni, amelyek a nemzeti örökségről, a hagyományról és az identitásról szólnak. Ahelyett, hogy kizárólag az ízre koncentrálnék, a történelemhez, az irodalomhoz és az emberek életéhez fűződő kapcsolataikat fogom feltárni, bemutatva, hogy minden pohár évszázadok emlékezetét hordozza magában. Ez a megközelítés lehetővé teszi a közönség számára, hogy a bort ne egyszerűen italnak, hanem a magyar kultúra élő kifejezésének tekintsék.

MBÜ:  Dél-Koreában a borkultúra gyorsan fejlődik. Van-e olyan új fogyasztói trend vagy preferencia, amelyet a magyar termelőknek érdemes figyelembe venniük, amennyiben sikeresek akarnak lenni az ázsiai piacon?

C. J.P.:  A fehérborok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek Dél-Koreában, különösen a fiatal, egészségtudatos fogyasztók körében, akik kedvelik a friss, elegáns stílusú borokat. Ugyanakkor az alkoholmentes borok iránti érdeklődés is jelentősen megnőtt, ami az életmód általános változását tükrözi. Azok a termelők, akik a hangsúlyt a friss fehérborokra helyezik, illetve minőségi alkoholmentes borokkal jelentkeznek, kedvező fogadtatásra számíthatnak a koreai piacon.

MBÜ: A furmint és a tokaji aszú remekül illenek a koreai konyhához. Megítélése szerint a magyar borok és koreai ételek melyik kombinációja lepné meg vagy örvendeztetné meg leginkább a koreai borbarátokat?

C. J.P.: Úgy gondolom, hogy a koreai borbarátok kellemesen meglepődnének, ha megkóstolnák, milyen jól illik a furmint a koreai barbecue-hoz, mivel friss savai és ásványossága gyönyörűen ellensúlyozzák a hús gazdag ízét. A tokaji aszú pedig csodálatosan harmonizál a jangjorimmal vagy a hagyományos koreai édességekkel, amelyek nem túl édesek, így együtt komplex egyensúlyt képesek létrehozni, és így különleges élményt nyújtanak. Ezek a párosítások jól bizonyítják, hogy a magyar borok képesek kiegészíteni és kiemelni a koreai konyha kedvelt elemeit.

MBÜ:  Borinfluenszerként, oktatóként és versenyek bírájaként mit gondol, mi lehet a legfőbb nyereség azon magyar borászatok számára, amelyek részt vesznek a BOR 2025-ön?

C. J.P.: A magyar borászatok számára a BOR 2025 legfontosabb hozadéka az lehet, hogy az exportpiacon felkerülnek a térképre, és megismerik a nevüket. Az azonnali értékesítésen túlmenően fontos cél a hosszú távú kapcsolatok kiépítése az importőrökkel, a sommelier-kkel és a fogyasztókkal, akik alig várják, hogy megismerjék a borok mögött rejlő izgalmas történeteket. A hagyományok és az innováció felmutatásával a magyar termelők egyedi színként pozícionálhatják magukat Dél-Korea gyorsan fejlődő borkultúrájában.

 

Forrás, képek: Magyar Bormarketing Ügynökség

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük