Magyar hal minden családnak: így támogatja az ágazatot a kormány

Megosztás:
Forrás: MTI

A magyar haltermelők idén is gondoskodtak róla, hogy legyen elég friss, hazai hal. Nézd meg, mitől ilyen értékes a magyar akvakultúra!

Idén is biztosan kerül friss magyar hal a karácsonyi asztalokra, hiszen a hazai akvakultúrában dolgozók kiemelkedő teljesítményt nyújtottak – jelentette be Nagy István agrárminiszter a „KAPJ RÁ!” halfogyasztást népszerűsítő kampány részeként tartott sajtótájékoztatón. 🐟✨

A miniszter hangsúlyozta, hogy a magyar hal és a halételek hagyományosan fontos elemei az ünnepi menünek, és ezt a hagyományt idén is stabil árak mellett tarthatják életben a családok.

Forrás: MTI

Forrás: MTI

📈 Rekordtermelés és minőségi alapanyagok

A 26 ezer hektárnyi tófelületről származó magyar haltermelés több mint 22 800 tonnát ért el, ami 16% növekedés az előző évhez képest.

A termelés meghatározó részét továbbra is az étkezési ponty adja, amely a tavalyi mennyiség több mint 78%-át tette ki. Emellett jelentősen nőtt a csuka, a harcsa és a süllő előállítása is.

Az ágazat szereplői azt is vállalták, hogy – ha kell – export rovására is itthon tartják a halat, hogy a belföldi igények maradéktalanul teljesülhessenek.

Nagy István megköszönte ezt a felelős döntést, hangsúlyozva:

A biztos piac a magyar piac, a biztos vásárló a magyar vásárló.

🌍 Európai elismerések és minőségi garancia

Már négy magyar haltermék rendelkezik európai földrajzi árujelző oltalommal:
🐟 Szilvásváradi pisztráng
🐟 Akasztói szikiponty
🐟 Balatoni hal
🐟 Szegedi tükörponty

Emellett elkészültek a Kiváló Minőség Élelmiszer védjegy követelményei is, amelyek tovább erősítik a hazai halak piaci pozícióját és minőségét.

Forrás: MTI

❤️ Miért fontos, hogy magyar hal kerüljön az asztalra?

A halfogyasztás nemcsak finom, hanem egészséges is, hiszen bizonyítottan csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

A magyar hal választásával pedig a fogyasztók a hazai halászok munkáját és megélhetését is támogatják, ami számos vidéki térségben kiemelt jelentőségű.

📣 A KAPJ RÁ! kampány célja

A több mint 700 millió forintból megvalósuló, EU-s és hazai forrásból támogatott „KAPJ RÁ!” kampány célja, hogy minél több ember fedezze fel a halételek változatos, finom és egészséges elkészítési módjait.

Központi üzenete: „A hal egészséges, finom és trendi.” 😎🐟

Forrás: MTI

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük