Sikerrel zárult az első Európai Nyúlhús Napok rendezvénysorozata

Megosztás:

Lezárult az első alkalommal megrendezett Európai Nyúlhús Napok rendezvénysorozata, a tapasztalatok alapján a magyar fogyasztók körében van nyitottság a minőségi nyúlhúst is tartalmazó ételek iránt - közölte a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

Az október 4-5-én rendezett akció során két nap alatt 32 étterem csatlakozott az ország szinte minden részéről. Budapest, Debrecen, Eger, Nyíregyháza, Szekszárd, Kaposvár, Pécs és a Balaton-felvidék mellett kisebb települések – például Zengővárkony, Palkonya, Szálka és Lajoskomárom – éttermei is részt vettek, így a program valódi országos gasztronómiai összefogássá vált. A vendégek modern tálalásban, kreatív és különleges nyúlhúsos fogásokat kóstolhattak.

A programsorozatot október 17-én öt Pest megyei bevásárlóközpontban kóstoltatással folytatták, ahol a vásárlók nyitottan fogadták a gasztronómiai élményt. A tapasztalatok szerint egyértelmű az érdeklődés a minőségi, kreatívan elkészített nyúlhúsos ételek iránt Magyarországon – állapította meg a Nyúl Terméktanács.

Az eseménysorozat a Nyúl Terméktanács és a spanyol INTERCÚN szakmai együttműködésével, valamint az EU társfinanszírozásával valósult meg, és egy hároméves kampány első állomása. A cél, hogy a nyúlhús újra rendszeres alapanyaggá váljon a magyar háztartásokban, mind a mindennapi, mind az ünnepi konyhában.

A nyúlhús könnyen beilleszthető az egészséges étrendbe: kiváló fehérjeforrás, allergén- és zsírmentes, könnyen emészthető, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, ráadásul jól illeszkedik a magyar konyha ízvilágához.

Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte: Magyarország Európa negyedik legnagyobb nyúlhústermelője és a világ második legnagyobb exportőre, ugyanakkor a cél az, hogy a nyúlhús a hazai asztalokon is mindennapossá váljon. A terméktanács adatai szerint az éves hazai nyúltermelés 3,6 millió darabot ér el. Az exportpiacokon keresett a magyar nyúlhús: a termelés 90–95 százaléka kerül külföldre, értékben évente 30 millió eurót jelent, míg a belföldi értékesítés körülbelül 410 tonna.

Forrás: MTI

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük