Vajon van-e esélye a magyar boroknak a német piacon?

Megosztás:

A mai német borpiac hosszú idő alatt alakult ki, a verseny kiélezett, a polcra kerülésért keményen meg kell küzdeni, a fogyasztói bizalom nem vívható ki egyik napról a másikra.

Patrick Fiur, a Hawesko, Németország egyik vezető borpiaci vállalatának beszerzője részt vesz a BOR 2025 rendezvényen, hogy megvizsgálja, vajon a magyar boroknak – különösen azoknak, amelyek erős identitással és állandó minőséggel rendelkeznek – van-e esélyük hosszabb távon is megvetni a lábukat a német piacon.

Magyar Bormarketing Ügynökség: Figyelembe véve a Hawesko németországi kiskereskedelmi és kereskedelmi csatornáinak lehetőségeit, beszerzőként melyek azok a magyar borok, amelyek felkeltik az érdeklődését?

Patrick Fiur: Jelenleg a magyar borok nem játszanak jelentős szerepet a német piacon. Mindazonáltal a magyar borban van potenciál, különösen az őshonos szőlőfajták és a regionális stílusok tekintetében, amelyek egyedivé teszik őket a meglévő kínálathoz képest. Érdekel bennünket, hogy ezek idővel egyfajta kiegészítő elemként helyet tudnának-e találni a portfóliónkban.

MBÜ: Németország arról ismert, hogy nagyra értékeli a stabil, megbízható minőséget – mit kell kínálnia egy magyar bornak ahhoz, hogy kiemelkedjen a Hawesko portfóliójában?

P. F.: A magyar boroknak minden évjáratban megbízható minőséget kell nyújtaniuk és jól azonosítható identitással kell rendelkezniük. Elengedhetetlen, hogy minőség és ár tekintetében versenyképesek legyenek a fontosabb közép-európai piaci szereplőkkel, mint Ausztria, Németország vagy Észak-Olaszország. Csak így lehet reális esélyük a német piacon.

MBÜ: A magyar borok bevezetésére a Hawesko szerteágazó csatornái közül – e-kereskedelem, kiskereskedelem vagy B2B – melyik tűnik a legalkalmasabbnak, és miért?

P F.: Nyilvánvaló, hogy az e-kereskedelemmel kezdenénk. Az online vásárlók általában kíváncsibbak és nyitottabbak az újdonságok iránt, így könnyebb bevezetni a kevésbé ismert országok borait. Ha az online értékesítés sikeres, a második lépésben követhetik a kiskereskedelmi és a B2B csatornák.

MBÜ: Mit tanácsol azoknak a magyar termelőknek, akik sikert szeretnének elérni a német borpiacon?

P. F.: Az állandó minőség és a megbízható teljesítés alapelvárás – a folytonosság a bizalom alapja. Legyen egyértelmű a pozícionálásuk és világos a helyzetük a közép-európai kategóriák összefüggésében. Legyenek versenyképesek anélkül, hogy ez a minőséget negatívan érintené. Tegyenek azért, hogy a csomagolás modern és vonzó legyen, ami felkelti a német fogyasztók figyelmét. Türelmesen, hosszú távú elkötelezettséggel közelítsék meg a piacot – a magyar borok ismertsége Németországban még mindig alacsony, ezért a tájékoztatás és a tartós elkötelezettség kulcsfontosságú.

MBÜ: Mit remél a BOR 2025 rendezvénytől?

P. F.: A cél az, hogy naprakész áttekintést szerezzünk a magyar termelőkről, és felmérjük, vannak-e olyan borok, amelyek minőség, érték és megbízhatóság tekintetében megfelelnek a német piaci elvárásoknak. A kóstoláson túlmenően reális képet szeretnénk alkotni a kategória potenciáljáról, és a kapcsolatépítésben szeretnénk az első lépéseket megtenni azokkal a termelőkkel, akik hosszú távú partnereink lehetnek.

Fotók: Patrick Fiur
Forrás: bor.hu

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük