Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
- Állattenyésztés
- 2025. április 2.
- 7
- 0

Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon túl is ösztönözheti a fogyasztást - mondta az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Budapesten, a kampány sajtótájékoztatóján.
Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a juhtartás a legfenntarthatóbb állattenyésztési ágazatok közé tartozik, hiszen a környezetterhelése alacsony, a termékei pedig jól hasznosíthatók, külföldön is keresettek, kiváló minőségüknek köszönhetően az Új-Zélandból és az Egyesült Királyságból származó uniós behozatal mellett is versenyképesek.
A magyar juhtermékek legfőbb vásárlója Olaszország, Németország, Belgium, Hollandia, ám jelentős kivitel azzal is magyarázható, hogy a belföldi fogyasztás mennyisége alacsony, éves átlagban fejenként mindössze 0,2 kilogramm annak ellenére, hogy a juh- és bárányhús a magyar konyha hagyományos alapanyaga.
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a fogyasztás ösztönzése mellett az agrártárca fejlesztési támogatásokkal is segíti a juhtartókat, akik az állattartó telepek és az élelmiszer-feldolgozás fejlesztésére elkülönített 200-200 milliárd forintos vidékfejlesztési keretből egyaránt részesülhetnek.
Tevékenységüket ezen kívül is számos lehetőség segíti a tenyésztés kezdetétől kezdve a törzskönyvezésen át az állatjóléti támogatásokig.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője szerint a bárányhús Magyarországon kevesebb figyelmet kapott, mint amit megérdemelne, hiszen a juhtartók kiváló beltartalmú, akár diétás és sportolói étrendbe is illeszthető termékeket állítanak elő. Érdemes tehát ezeket máskor is fogyasztani, bár a keresleti csúcs belföldön a húsvéti időszak – mondta Ondré Péter.
„A hagyomány új köntösben” című kampány keretében a budapesti vásárcsarnokokban kóstolókon vehetnek részt az érdeklődők. A szervezők a közösségi médiában gasztronómiai tartalmakat is megjelentetnek, ezt követően nyereményjátékkal zárul a programsorozat.
A Magyarországon tartott juhok értékesíthető szaporulata évente mintegy 500 ezer bárány, ennek több mint 90 százaléka kerül külföldre, főképp élőállatként. A kivitelből az EU tagállamai mellett számos arab ország is nagy mennyiségben vásárol – közölte a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet.
- Felhőszakadás és jég: másodfokú riasztást adtak ki több járásra
- Tömegesen jelent meg egy új kártevő a magyar földeken
- Egyre nagyobb a kereslet külföldön a kiváló minőségű magyar bárányhúsra
- Stabilizált hipoklórossav – modern megoldás a fertőzések elleni küzdelemben az állattartó telepeken
- A baromfi kivételével nőtt az élőállatvágás mennyisége az első fél évben
- Vadkár a kertben: mikor és hogyan kell bejelenteni a kártérítéshez?
2025. szeptember 13.
Fertőzött marhákat találtak Somogyban
2025. szeptember 12.
Magyarország élen jár az agrárdigitalizációban
2025. szeptember 12.
A húságazat jelentősége világszinten
2025. szeptember 11.