Trappista sajt – mindig hozza a formáját!
- Agrárhírek, Állattenyésztés, Jó hírek
- 2025. június 1.
- 7
- 0

A trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére országos kampányt indított az Agrármarketing Centrum, a Tej Terméktanács és az Agrárminisztérium.
A promóció célja, hogy a hazai előállítású trappista újra a mindennapok kedvelt sajtfélesége legyen, valamint a közelmúltban bemutatott Sajtszív védjegyet is megismertessék. Az ezzel a logóval ellátott termékek a magyar eredetet, a hagyományokat, az otthonosság érzetét és a minőséget képviselik. A kampányt indító sajtótájékoztatón elhangzott: a promóciós időszak a június 1-jei Tej Világnaphoz is kapcsolódik, amelyet az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) hívott életre a tej pozitív egészségügyi és gazdasági hatásainak elismeréseként.
Minden korosztály számára ajánlott
A sajtok – különösen a trappista – kiváló fehérje- és kalciumforrások, hozzájárulnak a csontozat, az immunrendszer, az idegrendszer és az izmok egészségéhez. A trappista sajt 45%-os zsírtartalmával, félkemény állagával és enyhén savanykás ízével a kiegyensúlyozott táplálkozás sokoldalú alapélelmiszere, amely minden korosztály számára ajánlott. A sajtótájékoztatón Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: a következő hetekben országos kereskedelmi rádiókban, online platformokon, valamint influencerek bevonásával igyekeznek minél szélesebb körben megismertetni a tejtermékek, azon belül is trappista sajt fogyasztásának előnyeit.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára elmondta, hogy számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárult többek között a genetikai és termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is. Az Agrárminisztérium továbbra is megad minden közvetlen, fejlesztési anyagi és szakmai támogatást. A fejlesztésekre nyitottak a gazdálkodók, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat teljes mértékben fel tudják felhasználni.
A magyar tejtermékek egészségesek
Zászlós Tibor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara mezőgazdaságért felelős alelnöke hangsúlyozta: a magyar tejtermékek egészségesek, nyomon követhetők, nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat. Amennyiben valakinek nincsenek egészségügyi indokai, mindenképpen érdemes a jó minőségű, hagyományos tejtermékeket fogyasztani. Beszédében elhangzott, hogy a magyar szarvasmarha, különösen a holstein-fríz genetikai állománya kiváló, ennek okán a tejtermelés tekintetében, világviszonylatban az 5-6. helyen állunk.
A kampány fókuszában ezúttal nem véletlenül szerepel a trappista, amely az egyik legismertebb és legsokoldalúbb sajtféleség. Talán kevesen tudják, hogy a Magyarországon gyártott trappista korong alakú, így ha ilyen terméket választunk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy hazai előállítású áru kerül a kosarunkba.
Koller Attila, a Tej Terméktanács feldolgozói társelnöke köszöntőjében kiemelte, hogy a feldolgozók nagyon várják a beruházási támogatásokkal kapcsolatos pozitív döntéseket. A Terméktanács azon dolgozik, hogy megjelenjen a hazai tejipar által már 2019-ben konszenzusosan elfogadott Magyar Élelmiszerkönyv Trappista sajtról szóló fejezete.
Meghatározó volt a járvány
Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács termelői társelnöke beszédében arról számolt be, hogy az elmúlt hónapokban a tejtermelők és az egész tejszektor működését alapvetően meghatározta a száj és körömfájás járvány okozta problémák, illetve az erőforrásigényes védekezés. Ezekben az időszakokban felértékelődik az olyan programok szerepe, mint az iskolatejprogram vagy közétkeztetés.
A magyar tejiparnak hatékonynak, innovatívnak és versenyképesnek kell lennie
Zséli Ilona, a Tej Terméktanács kiskereskedő elnökségi tagja elmondta, hogy a kiskereskedelem örömmel konstatálja a feldolgozók beruházási támogatási lehetőségeit, mivel elsősorban a gyümölcsjoghurtok, a tömbsajtok és a tejdesszertek vonatkozásában jelenleg az import sajnos megkerülhetetlen.
A sajtótájékoztatón Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető-igazgatója átadta a közelmúltban alapított „A MAGYAR TEJÁGAZATÉRT” szakmai kitüntetést. A díjazott Koller Ferenc, a Tolnatej Zrt. igazgatóságának elnöke, aki az ágazatban betöltött példaértékű szerepvállalása elismeréseként kapta meg a kitüntető címet. A méltatásban elhangzott: a tejszakma közösségében általános elismerést vívott ki, tevékenysége és jelleme széles körben kedvelt, elfogadott és tisztelt volt az elmúlt évtizedekben és jelenleg is az.
A sajtótájékoztatón többször is hangsúlyozták, a most induló kampány edukációs célt is szolgál: ha a vásárló Sajtszív vagy Tejszív logóval ellátott terméket választ, az nemcsak a minőséget garantálja, de támogatja a magyar tejágazatot is. További információ a kampányról: www.amc.hu, www.sajtsziv.hu, www.tejtermek.hu.
Forrás: nak.hu
- Az ázsiai lódarázs megjelenése Magyarországon – Segítse Ön is a védekezést!
- Az egész uniós agrár-élelmiszeripart tönkreteheti Ukrajna csatlakozása
- A magyar gazdák érdekeiért Brüsszelben tárgyaltak a NAK és a MAGOSZ vezetői
- A legjobbak közé került a magyar agrárvállalkozás
- Minden idők legnagyobb haltelepítése várható
- Téli álomra készül a sündisznó, vigyázzunk rá!
2025. június 22.
A virágok titkos üzenete – tátika
2025. június 22.
Nagymamai örökségből sikertörténet
2025. június 21.
Vigyázat! Ismét támadnak az üdülési jogos csalók!
2025. június 21.
Agrárinnováció, hagyomány és közösség három napon át
2025. június 21.
Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
2025. június 21.