2024-ben is teljes gőzzel zajlott az edukációs roadshow, melynek eredményei – a számok nyelvén – az alábbiak:
- oktatási napok száma: 131 nap (tavasz: 77 nap, ősz: 55 nap)
- a programban résztvevő iskolák száma: 117 db
- rendhagyó osztályfőnöki órák száma: 973 db
- a programban résztvevő gyermekek száma: 20 ezer fő
- összes megtett km: 29 741 km
A „Van itthon tej!” címmel működtetett mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, ezáltal szokásukká válik a tejivás és a tejtermék fogyasztás. A program során a gyerekek rendhagyó osztályfőnöki óra keretében, dietetikus által – kellő szakmaisággal, de mégis a gyermekek nyelvén – tartott ismeretterjesztő előadást követően, öt élményállomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal.
A kiállítás eszközparkja a mai kor gyermekének igényei alapján összeállított izgalmas és érdekes állomásokkal került kialakításra. Az élménypontok között szerepel a műtehén fejés, illetve egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, melynek segítségével játékos keretek között a Tejszív logóval ismerkedhetnek meg a gyerekek. A kisiskolások egy, a tejtermékekhez kötődő játék során egy tableten keresztül megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, mellyel megtudhatják milyen szabad szemmel nem látható vitaminok és ásványi anyagok találhatók meg a tejben, de az állomások során a tehénetetés rejtelmeibe is bekukkanthatnak. Mindezeken túl egy versenypályává alakított terepasztalon ismerkedhetnek meg a tejtermelés folyamatával. A pályát végig járva a gyermekek teljes képet kaphatnak a tej útjáról.
A helyszíni tapasztalatok, illetve az iskolák reakciói azt támasztják alá, hogy a kiállítást a diákok és pedagógusaik is egyaránt szívesen fogadták és maradandó élményt jelentett számukra. A kiállítás újszerűségének, korszerű eszközeinek és interaktivitásának köszönhetően játékosan, de célratörően vezette a diákokat a kommunikációs üzenet befogadására, elősegítve ezáltal a program céljának megvalósítását (a fiatalok egészséges táplálkozása, a tejtermékek megszerettetése és fogyasztásuk növelése).
Forrás: Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács
További információ: